Lezing Marc Oosterhout – 18 september

Op zaterdag 18 september gaan we in gesprek met Marc Oosterhout. Hij is de man achter de ‘zeker zijn’ campagne van de Partij van de Arbeid en heeft zijn sporen in de reclamewereld zonder twijfel verdient, zo heeft hij onder andere NS, KPN en ABN Amro tot zijn klanten mogen rekenen. Hij schreef het boek De kunst van het kiezen. Elke politieke partij kan de verkiezingen. Tijdens de leergang zal hij ons een inleiding geven in de wereld van de politieke communicatie.

Alvast een voorproefje in de vorm van een citaat: ‘Wat politieke partijen meestal niet doen is de kiezer centraal zetten. Dat klinkt gek, maar in hun denken zijn ze nog heel erg met zichzelf en het realiseren van een politieke agenda bezig. Een van de wetten in communicatie is: begin bij die ontvanger, wat hem of haar bezighoudt, neem dat serieus en probeer dat te vertalen naar een boodschap.’

Het evenement begint om 14:00. Er zal een afsluitende borrel zijn.

Aanmelden kan via deze link: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeJftdMQc7B55mRxROgtYd1D6LoQ3UC0xPkujVNqDnmd-bPUA/viewform